Thursday, September 25, 2008

Bukan Najib yang mahu tangguhkan pemilihan Umno tetapi Pak Lah!

Entah Lah!



INI LAH DIA SANDIWARA PAK LAH... Ramai yang tahu hari ini TPM ada menemui PM, baik reporter, penganalisis politik apatah lagi orang parti UMNO.

Dan telah heboh juga bahawa Pak Lah telah arah ahli2 MT yg kuat menjilat beliau agar mencadangkan pada mesyuarat khas MT yang akan beřlangsung pada pukul 10 pagi esok
supaya mesyuarat pemilihan UMNO di peringkat bahagian dan pemilihan di perhimpuanan agung UMNO pada 5th December akan datang ini ditangguhkan ke tahun depan.

Ekoran pertemuan pagi tadi juga, telah heboh diperkatakanTPM tidak setuju dengan hasrat
Pak Lah untuk tangguhkan mesyuarat parti. Maklumat tersebut bocor apabila pegawai
Pak Lah telah mengarah beberapa pemimpin UMNO agar menentang pendirian Najib yang berkeras tidak mahu mesyuarat bahagian dan perhimpuanan agung ditangguhkan.
Ini kerana ia akan menyusahkan ramai ahli dan pemimpin yang bertanding.

Namun difahamkan Pak Lah berkeras mahu tangguhkan ke tahun depan demi memastikan jawatan Perdana Menteri yang disandangnya tidak terlepas lebih awal kepada Najib. Malam ini pula beberapa blog dan portal berita yang ada kaitan dengan pegawai PM di tingkat 4 telah menyiarkan berita kononnya Najib yang sebenarnya hendak mesyuarat ditangguhkan. Ini tidak benar.

Inilah satu lagi usaha terbaru untuk memutar belit yang dilakukan oleh orang orang Pak Lah yang semakin ketakutan kehilangan kuasa. Hakikatnya, tiada guna Najib mahu tangguhkan
pemilihan tersebut memandangkan lagi cepat ia diadakan maka lagi cepat beliau akan
jadi PM. Maka betullah kata orang bahawa Pak Lah dan konco2nya telah jadi makhluk perosak kepada Bangsa dan Negara.

Sekian!


16 comments:

2nd floor boy said...

For the sake of umno members i also will write in BM.

Ahli2 umno dah kena permainkan oleh najib and pak lah. Nak selamatkan pak lah dan kj, pemilihan nak ditangguh pula. Dah tak de demokrasi ke dalam umno?

Yang aku hairan tu apa ke hal najib ni takut sangat dengan pak lah. Ini lah masanya najib nak bukak langkah pasal pak lah dah goyang...tapi dia ikut jugak telunjuk pak lah...patutla Tun pun dah muak dengan najib ni. Apa yang pak lah ada membuatkan najib ikut cakap dia??

bzz said...

That's why i vote for Muhyiddin to fight for highest ranking. He got balls

Anonymous said...

Datuk Najib should go for broke at the MT meeting. What is he waiting for?
If he doesnt go for it and make it clear to Pak Lah, then we, Umno members who have been patient all this while, will do it our way.
We will initiate a sit-in at PWTC until the 'cancer' is removed from Umno ... by force if thats what Pak Lah wants!

pasokan ayahanda - pahang/selangor/johor/terengganu/kedah/penang

(yang lain belum sampai)

Piggy Singh said...

Bagi seorang yang dituduh dalam mahkamah, walaupun bukti cukup, tertudup tetap mempertahankan bahawa beliau innocent.

Jika keadaan amat tertekan, tertuduh akan minta mahkamah buat penangguhan, ataupun mistrial. Itulah si Dollah, punca segala barah tapi masih tak sedar diri sendiri dah parah, cait poorah!!!

Mustafa said...

hahaha. funny. so are you saying that AMNO members, members whose party's name is in english are infact "mi no spik inglish' type!!!!

this is so funny. i havent read your gibrish yet. but the disclaimer on top is so vey funny. shoulda started science $ math in inglis earlier, no? kesian AMENO members (majority of whom are kontrekter kelas F)

Knights Templar said...

Why do you need to apologise for your Bangsa who refused to learn english ?

telokteresa said...

Umat Melayu perlu bersatu kerana seorang lagi raja melayu, DYMM Sultan Johor di hina di sini:

http://thexblogs.blogspot.com/

Pasquale said...

Raj I was sincere when I said that what I meant was not all Umno members are well versed in English, that is all and since every sentence and line to be dissected I have decided to take it off! Cheers! Karaoke bila?

Ashraf said...

Brother,

Didn't know you can actually write in Bahasa Malaysia...

Ashraf said...

Brother,

Didn't know you can actually write in Bahasa Malaysia...

cakapsiang said...

Bro, its good to write in Malay whenever you you want to pass the message to the UMNO's Malays. This is about the Malays' struggle, nothing to do with the nons.

Anonymous said...

I think you look at people,whether in business or goverment who have'nt had any moral compass,who've just changed to say whatever they thought the popular thing was in the end they're losers!!!

Mamak Penang.

Anonymous said...

the intelectual discourse taking place in this blog never fails to amaze me. it is obvious that the writer pens his thoughts with no fear or favour, and does so with no affiliation to any party whatsoever, or any individual whatsoever. the people who write in to comment are also of high IQ levels, and do so with the same commitment. keep up the good work pasquale .. we need more people like you. you sound like a true gentleman, and i wish you all the best, under any government, which of course does not make any difference to a fine gentleman like you.

Knights Templar said...

Bro ,I want to convey my best wishes to you and your family and to all Muslim brothers and sisters on the auspicious occassion of Eid. May almighty fulfill all of your dreams.To the others who tumpang the celebrations... peace be with you and happy holidays

Anonymous said...

Tiap kali Pak Lah dan Jean keluar di kaca mata TV Astro saya tukar chanel kerna saya loya dan meluat tengok gelagat orang tua ini. Nampak nya dia sedang berkempen, Najib jaga jaga belakang kamu Pak Lah tak akan lepaskan jawatan! Ex-Melayu!

Anonymous said...

Anonymous Ex-Melayu, do you mean when Pak Lah and his second wife appear on TV to wish HariRaya? If so yes I switched the channel too cannot stand this PM!