Thursday, September 04, 2008

We must get to the bottom of these whole damn lies, but somebody will have to pay!

Photograph of Khairil Annas Jusoh (in white shirt and tie) and Saifool ( in blue shirt and tie). Saifool accused YB Brother Anwar Bin Ibrahim (YB BABI) of sodomising him, Saifool swear in the name of the Holy Koran at a mosque that YB BABI indeed sodomised him and he then lodged a police report. YB BABI as a de facto leader of the opposition used the picture to depict conspiracy concocted against him by Saifol and Annas, in which both persons said there were no such conspiracy, except lies concocted by YB BABI to protect himself against the accusation.



Below is a copy of a press statement issued by Khairil Annas Jusoh, a special officer to the Deputy Prime Minister Dato' Sri Najib Tun Razak, disputing a couple of news articles produced by two opposition newspapers which reported a blatant lies and allegations made against him that needed to be corrected, or else!
____________________________________________________________________________________


KENYATAAN MEDIA


1. Merujuk kepada:

i. Artikel “Najib dalang sumpah – Imam Ramlang Porigi” dan artikel “Imam dedah cerita sebenar – kempen liwat BN hancur” yang diterbitkan oleh Suara Keadilan Bil. 145 (27.08.2008 – 03.09.2008), mukasurat 11.
ii. Rakaman video temuramah dengan Ramlang Porigi di dalam Suara Keadilan Online yang dimuatkan pada 25.08.2008.
iii. Artikel “Siapa malu besar di Permatang Pauh” di dalam akhbar Siasah Bil.0113 (31.08.2008 – 06.09.2008) mukasurat 3.

2. Saya ingin menyatakan dengan setegas-tegasnya bahawa saya tidak pernah mengenali Ramlang Porigi dan beliau juga tidak pernah mengenali saya. Saya juga ingin menegaskan bahawa saya tidak pernah pada bila-bila masa pun menghubungi, bertemu, berinteraksi atau bercakap dengan beliau. Oleh itu, tuduhan Ramlang Porigi yang mendakwa bertemu saya di Masjid Wilayah Persekutuan dan bahawa sayalah yang mengatur dan menguruskan majlis sumpah Saiful adalah satu pendustaan.

3. Kenyataan Ramlang Porigi melalui temuramah dan artikel yang disiarkan adalah amat tidak bertanggungjawab. Dakwaan beliau yang tidak benar itu telah menganiaya saya dan mencemarkan nama baik saya sebagai penjawat awam.

4. Untuk makluman, pada ketika dan masa di mana Ramlang Porigi mendakwa bertemu saya iaitu pada 15 Ogos 2008, saya sedang berada di Pulau Pinang bersama ahli keluarga dan sahabat handai. Maka, amatlah tidak munasabah saya boleh berada di dua tempat pada masa yang sama.

5. Saya ingin menyatakan bahawa akhbar Suara Keadilan dan akhbar Siasah tidak pernah sama sekali berusaha mendapatkan komen dari pihak saya mengenai dakwaan Ramlang Porigi sebelum menerbitkan artikel temuramah tersebut. Perkara yang tidak benar ini nyatanya telah mengelirukan masyarakat dan memberikan kesan negatif ke atas reputasi saya.

6. Kepada Ramlang Porigi, saya menuntut agar beliau tampil membersihkan nama saya dan tidak berbohong dalam hal ini. Sebagai seorang pegawai agama, saya yakin beliau seharusnya memahami firman Allah SWT bahawa “Fitnah itu adalah lebih besar dosanya daripada membunuh”.

7. Maka, saya dengan tegas menuntut kedua-dua akhbar terlibat serta Ramlang Porigi supaya meminta maaf secara terbuka serta menarik balik dan memperbetulkan semula kenyataan yang salah lagi mengelirukan ini dalam edisi kedua-dua akhbar terbitan akan datangnya. Saya turut menuntut agar kenyataan akhbar ini diterbitkan dihalaman utama kedua-dua akhbar tersebut.

8. Kendati apa pun, pada ketika ini, peguam-peguam saya sedang meneliti untuk mengambil tindakan berasaskan undang-undang dan saya merizabkan semua hak-hak saya terhadap Ramlang Porigi dan kedua-dua akhbar tersebut.


PROF. MADYA HAJI KHAIRIL ANNAS JUSOH
Pegawai Khas kepada YAB. Timbalan Perdana Menteri Malaysia
4 September 2008

8 comments:

onuor abraham said...

Suara Keadilan kepala hotak diorang. Keadilan ke hapa nye macam tu. Buat report berdasarkan cakap dari sebelah pihak je. Semua dah ikut perangai YB BABI je dah ni. Sedarlah semua, semua tengah di permainkan si YB BABI ni.

Anonymous said...

Ramlang Porigi fits in well with Parti Klentong Rakyat. He doesn't have to worry about losing his job as Imam.There's a vacancy as Anwar's coffee boy.

Astaghfirullah. I just couldn't help commenting on this issue as this whole state of affairs sickens me.

OneZero said...

Itu la. Percaya lagi kat YB BABI tu. Dia tu memang banyak muslihat dan drama.
Kalau dia naik jadi PM alamatnya negara kita selalu je di sajikan dengan 'soap opera' lintas lansung dari Putrajaya.

Anonymous said...

my first impression is "jahat sungguh Anwar Ibrahim, sanggup menghancurkan reputasi and hidup oang lain"

Anonymous said...

Yang Beend takut sangat DSAI jadi PM apsal...?
Yg lu orang maki maki dia dgn nama BABI apsal..

Mak Papak lu orang tak ajar ke..? atau lu orang kurang ajar..

Cuba BAPAK ATAU MAK LU ORANG..orang ramai panggil BABI lu orang suka ker..?

Kalau benci atau tak sealiran dalam poltik jangan lar lu sampai maki hamun orang...

Kalai dia Babi...lu orang lagi BABI dari dia..

Asyik komen orang jer...

Yang Mamat Onuar Ibrahim tu...memang benci sangat kat DSAI...

Apa lu pun kene liwat jugak ker...?

Kalau ye...buat lar repot polis...

Gua harap lu melalak lar ngan kerajaan aammeenoo Beend yg dah memerintah 51 tapi masih gagal buat jambatan dan jalan untuk orang2 pendalaman kat sabah sarawak...budak budak nak pegi sekolah pun susahh...

tiap tiap tahun gua dengar BUDGET BIlion BIllion bagi Sabah Sarawak...tapi...ape jadi...bukan semua sampaiii...

Dekat pemimpin2 macam nilah lu olag kene panggil BABI..duit rakyat banyak masuk poket sendiri...

Kalau lu orang panggil DSAI BABI,,,maka lu orang pun BABU jugak macam dia...

Zahar said...

bABI tu akronim lah, beb. bukan Babi atau babi, iaitu makanan kesukaan orang Cina tu.

yang dok marah sangat dengan kerajaan pusat tentang wang yang tak sampai pada rakyat di Sabah dan Sarawak tu, you kena tanya sendiri lah ngan YB2 you di bahagian negeri. yang saya tahu, mereka tu semua bercakaran mahu jadi YB kerana setelah jadi YB, secara magis boleh jadi kaya raya dan bina mahligai bernilai berjuta juta ringgit.

apa yang diorang buat di state pun nak link dan tuduh kerajaan pusat, specifically UMNO?

24 year old clueless scholar said...

Babi to akronim? tak bole pakai DSAI sajaka...kenapa mesti pakai BABI for Datuk Seri?

I won't go as to blame the fed gov for duit tak sampai rakyat sabahan as I'm a sabahan... itu contoh tak betul anon...

but I will say this...

I wouldn't trust the words or posts written by someone who'd name call others and believes, that just because things in this world is beyond good manners than keeping good manners is not worth it... you sapot UMNO... I say wah so good for UMNO to have such bad mannered 'intellects' like you.

Anonymous said...

I strongly against vulgarities posted.It does show shallowness in presenting thoughts.
Yes.I have an issue with anwar.It is not his backside accusations( hell , I know UMNO man that hire sex for fun,personally).My issue with anwar is his lack of intelligence or ill advise(intentionally or not) in economics sense.Maybe you we younger that me but in 97 i was hit but his high interest policy.Car loan was at 12%,new car.Business loan was at a rate that take away all my profits.And I was doing business on my own at 25 at that period.The hardest thing is I am not doing and getting favor from goverment job.
Anwar intention at the time to hike up interest rates to show that Malaysia is lucrative of foreign investment banks such as IMF.With say 12% for new car loan these profit seekers is smiling all the way to their own banks.This is the policy that dont make do not trust anwars judgements.Are you too ignorant to look at indon,Panama,Iran to learn the effectof IMF?Travel the world,learn from othr mistakes.
I am not a politician and do not have interest.But I know two politics camp in Malaysia are totally blinded with obsession and idolizing leaders till they see leader as God with nothing they can do wrong.
This kind of obsession repulse me.Dont u have mind of your own from both camp?talk sense.whatever ur leader said u parrot them.welcome to nation of parrots.Have you not seen how crazy guys like Idi Amin grew from ?

Adam B