Monday, January 26, 2009

dollah badawi must go now and I am sure Malays and Umno members can see this!

Tun Mahathir once told former MCA chief Neo Yee Pan, who boasted the Chinese will demonstrate against the government, that the Malays can have even bigger demonstration, if the Chinese decided to do so! The next thing we know Neo Yee Pan was kicked out from his party!


I do not hear this idiot dollah badawi (in lower case for a reason) commented on the death of a boy while under police custody. In the first place I do not feel dollah badawi can express himself as a true blue prime minister of any country. I did feel then the power of Tunku, Tun Razak, Tun Mahathir who acted as a real leader of this country.
Their words command respect and they meant business. I remember when former MCA chief Neo Yee Pan made a rude gesture to Tun Mahathir that the Chinese will demonstrate against the government and Tun calmly told him to his face that the Malays can have even a bigger demonstration. They were strong leaders. I did not feel under these past leaders that junior ministers dare acted like a common gangster, let alone acting against the spirit of the Alliance or the Barisan. To these common gangster, go on and keep on pushing!! If these Indian "gangster politician" think the Malays are weak think again, pak lah is weak but we are not, we abide to the rule of law and the Malays have always been accommodating, but don't push it!
I did not see under dollah badawi, after six years and a prime minister, that a body to supervise the police being set up to ensure the police acted within their purview as law enforcer.
For the last almost two terms dollar badawi has brought this country down the drain socially, politically and economically, where racial sentiment being expressed openly and nothing that this idiot can do to remedy it. Yes, as a citizen of this country I can call my leader, any leader, an idiot if I think he is one, and I think this man is one.
Under this prime minister many state fallen to the opposition, Umno members defecting looking for fresher "mandate", while I do not think these Umno members can find any greener pasture on the other side of the river, under the present circumstance I do not blame them for dreaming so .
More so I think Dato' Seri Najib Tun Razak should be made the new Prime Minister (upper case for a reason) as soon as possible before this country falls to chaos, I believe the danger is real if not!

P.S. Sources told me the Umno supreme council member who is being investigated for corruption is Datuk Norza Zakaria, I personally do not see why his name cannot be named for the rakyat to know!

15 comments:

Anonymous said...

Semenjak 2004 semua pintu depan di buka .Orang masuk.
Lepas tu orang yang masuk buat bising dan kacau,
Tuan rumah diam.
Orang yang masuk desak rumah tu di kongsi sama rata.
Tuan rumah diam.
Orang masuk maki hamun.
Tuan rumah diam.
Sekarang, semua orang yang dah masuk desak tuan rumah keluar,
Tuan rumah diam dan sebok dengan bini dan sebok makan anagin dan dll.
siapa tuh tuan rumah ??
changkat lobak.
arjuna waspada.

Anonymous said...

Salam
Saya lahir di penghujung 60an,membesar di sekolah rendah di zaman Tun Razak,membesar menengah di zaman Tun Hussein dan mendewasakan diri serta menagih ilmu di zaman Tun Mahathir.

Yang nyata Pak Lah gagal memimpin. Saya percaya dia gagal sebagai pemimpin Malaysia dan melayu. Perdana Menteri Malaysia paling lemah dalam sejarah. Akan tercatat dalam arkib sejarah Malaysia, yg Pak Lah sebagai PM paling memalukan bangsa melayu.

Saya jijik dengan buah fikiran dan tindakbalasnya. Seorg yg lemah berfikir dan bertindak sehingga semangat muhibah negara Malaysia yg saya cinta ini di kucar kacirkan dengan berbagai isu perkauman.

Saya bukan ahli UMNO, bukan ahli PKR dan juga bukan ahli PAS. Saya umat Islam dan berbangsa melayu. Saya berfikir dan mencari ilmu dan menggunakan akal yang Allah beri bagi menilai corak pentadbiran Pak Lah ini. Amat saya kecewa dengan tingkah lakunya ini. Amat loya dengan sikap dan tindakannya mengurus negara.

Tunku Abdul Rahman, Tun Razak, Tun Hussein dan Tun Mahathir juga bukan insan sempurna. Begitu juga Pak Lah, tetapi realitinya Pak Lah tidak menampakkan ketegasanya menangani dan menguruskan isu melayu dan isu mengurus negara Malaysia yang saya cinta ini.

Memang saya tidak sabar menanti dia pergi March ini dan saya berdoa agar ada pemimpin melayu yang lebih dinamik untuk anak dan cucu saya di bumi Malaysia ini.

syahbandar68@yahoo.com.my

Anonymous said...

Salam
Saya lahir di penghujung 60an,membesar di sekolah rendah di zaman Tun Razak,membesar menengah di zaman Tun Hussein dan mendewasakan diri serta menagih ilmu di zaman Tun Mahathir.

Yang nyata Pak Lah gagal memimpin. Saya percaya dia gagal sebagai pemimpin Malaysia dan melayu. Perdana Menteri Malaysia paling lemah dalam sejarah. Akan tercatat dalam arkib sejarah Malaysia, yg Pak Lah sebagai PM paling memalukan bangsa melayu.

Saya jijik dengan buah fikiran dan tindakbalasnya. Seorg yg lemah berfikir dan bertindak sehingga semangat muhibah negara Malaysia yg saya cinta ini di kucar kacirkan dengan berbagai isu perkauman.

Saya bukan ahli UMNO, bukan ahli PKR dan juga bukan ahli PAS. Saya umat Islam dan berbangsa melayu. Saya berfikir dan mencari ilmu dan menggunakan akal yang Allah beri bagi menilai corak pentadbiran Pak Lah ini. Amat saya kecewa dengan tingkah lakunya ini. Amat loya dengan sikap dan tindakannya mengurus negara.

Tunku Abdul Rahman, Tun Razak, Tun Hussein dan Tun Mahathir juga bukan insan sempurna. Begitu juga Pak Lah, tetapi realitinya Pak Lah tidak menampakkan ketegasanya menangani dan menguruskan isu melayu dan isu mengurus negara Malaysia yang saya cinta ini.

Memang saya tidak sabar menanti dia pergi March ini dan saya berdoa agar ada pemimpin melayu yang lebih dinamik untuk anak dan cucu saya di bumi Malaysia ini.

syahbandar68@yahoo.com.my

Anonymous said...

Dia sama standard dengan Mahmoud Abbas.
Satu klas.
Satu specimen yang ade di balang makmal kaji hayat.
Ahli Pekembar bolih buat deeeek.
changkat lobak.
arjuna waspada.

Anonymous said...

Sepandai-pandai Mahathir, boleh salah pilih pemimpin. Oleh itu orang yang memilih pemimpin bodoh mengantikan beliau adalah orang yang terlebih bodoh.

Faham mengapa Mahathir suruh Dollah Bodohwi letak jawatan.

Dek kerana bodohnya, faham mengapa Dollah tak nak letak jawatan.

Sekali buat silap, habis kebaikan memerintah selama 22 tahun.

Anonymous said...

aku rasa yg pilih dolah badwi ni adalah orang melayu umno yg bodoh, madey have no choice sbb org melayu umno bodoh dah pilih si bebal/bengap tu sebagai one of naib presiden umno.

Anonymous said...

anonymous 4.13am,

kepala hotak kamu, orang bijak mengaku kesalahan dia dan akan membetulkan kesalahan dia. Itu yang Tun dok buat sekarang. Satu kesalahan tak menghapuskan segala kebaikan yang dia buat. Hanya orang bodoh dungu macam kamu saja yang berfikir macam itu.

Anonymous said...

Pasquale,

Padan pada orang Melayu. Sewaktu TDM memerintah macam- macam orang Melayu cakap. Dia mahazalim, mahafiraun dan bapak korupsi, label yang banyak dilepaskan oleh orang orang Melayu walaupun sebenarnya beliau tidak begitu.

final moment said...

The whole UMNO is corrupted to the core and charging Norza doesn't turn the tide of the opposition. We are to observe umno's final chapter. The curtain will falls soon after dato' seri najib tun razak swearing in as the new prime minister (lower case for a reason).

Anonymous said...

BETUL, BETUL, BETUL!!

Anonymous said...

???

they are talking about police abuses & brutality but you people equate it to undermining the 'ketuanan malayu' yet again...

so another round of chinese & indian bashing session ke? not tired ke u people?

Woodpecker said...

Pak Lah ada buat silap..March 2008 telah memberi pengajaran buat beliau, janji-janji 2004 yang tidak ditunai...akan cuba ditunai, masalahnya Umno sendiri. Umno tak nak belajar dari March 08, Umno tak nak berubah dan tidak boleh berubah.

Pak Lah terpaksa menimbang antara nak berubah dan menenangkan umno..yg tak sabar2 nak ganti dia...kenapa tak sabar? Pasal Pak Lah percaya kpd perubahaan da nUmno tidak.

Ini semua permainan politik yang rakyat dah muak...jadi Pak Lah harus kekal. Tunggu satu kejutan nanti.....

sfso@pulaijb said...

Macam mana nak berubah??

Cina dan India dah naik tocang??

Yang melayu berpecah belah,benci membenci...Malaysia2 apalah nak jadi ni...

Anonymous said...

With this article I think that it time to pack our bags and leave the country before they chase us out.Ramalx

Anonymous said...

Ramalx,

Good riddance! Bye2...