Thursday, June 11, 2009

I will from now on not use the acronym YB BABI, I apologise.

I rest my case!

Yes I have decided upon consultation anonymously on the internet with friends, like Rockybru! (he still does not know my real identity, although we have spoken over the phone, that is using other people's phone so that my number will not be detected by him, you know you can never be too careful nowadays!)

Rockybru contacted me through this blogsite and he said my suggestion to refer to Anwar Ibrahim as just Saudara Anwar Ibrahim could also fall prey to attacks since that initial would be SAI, and I said what was that and Rockybru replied "SAI means in Chinese something not good"

Okay I said no SAI no YB BABI then what?! You see my problem is I cannot refer to the former deputy prime minister with all the Malay titles such as Datuk Seri!!! To me such title can only be for a real Malays who believe in a Malay cause and not having to sleep in bed with the chauvinist and racist DAP! Now do you see my problem!

So I have decided to refer to him as just only Brother Anwar Bin Ibrahim and and will not use acronym in subsequent mention of him. I don't mind typing the four words to describe him. I am not trying to be funny here. We all know when he was just a plain person they refer him as just Saudara Anwar Ibrahim, so Brother Anwar Bin Ibrahim it will be from now on.

I also apologise to all his followers and supporters for causing such anguish by calling their leaders as YB BABI, in retrospect I have to agree it is not nice to call people pig, but you know Malays when they get really, really angry they will call people such as as "Babi sial" or worse "Babi puki mak" or just plain "Babi".

Rest assured Malays will only call someone else that because that is when they get really really angry. So I apologise for the stress and anguished caused to you and your supporters.
From now on it will be just plain Brother Anwar Bin Ibrahim, but you will still cannot get my respect and forgiveness for abandoning the Malay cause you once expound! That was a big con Bro!

P.S.

It would have been easier to call him Datuk Seri, but personally I believe the government or the state governments should stripped off his titles. Personally I believe he has sold his Malay cause by not being able to sniff the rotten things that the DAP has planned for this country and what DAP, like PAP did, will do the Malays if it is in power.

16 comments:

Pasquale the cencaluk maker said...

Pasquale

I appreciate if tell all Malaysian Chinese to stop using the word CIBAI. It is derogatory to Brader Anwar Bin Ibrahim.

It means 'Cina inject belakang Anwar Ibrahim'.

That is not good. Yet they claim to support Anwar Ibrahim.

This people la ... rambut saja lurus tetapi pubic hair bengkok-bengkok.

Please don't call me PTCM. It is also bad.

vinnan said...

What the PAP has done Singapore is something which UMNO can never equal. You can call others whatever names you like but the whole world can see UMNO for what it is.

straycat's strut said...

Even after you apologized, do you think that they would be gentlemen enough and stop calling and labelling others with demeaning, insulting and downright "kurang ajar" names? Had been to their ceramah and read their blogs? But again, if they stop doing that, what is there left?

Anyway, its better to stick to our budi bahasa. It is more convincing.

Anonymous said...

Are you saying you only listen to Rocky Bru and nobody else ?

Thats getting really sick little boy.

Grow up soon

orang dewasa

Cucu Tok Selampit said...

Why so sudden all the BN's blogger have been soften lately. For me, you did nothing wrong. You just used the acronym. He himself in on of his "ceramah" said that we are all brothers. So it is not wrong when someone called him Brother Anwar Bin Ibrahim, and we know what the acronym stand for!

Anonymous said...

Askm Tuan,
Apakata YB BABI ditukar kepada YB H1N1 , inikan atas permintaan WHO...


shazlan

kluangman said...

Dalam ketika orang2 PAS sedang enak membalun pemimpin mereka sendiri dengan maki hamun, barua, pelacur, dajai, jalang...tiba tiba tuan pula beralih angin.

Apapun Anwar adalah sejenis spisis yang perlu kita hadapi dengan lembut dan nampak bersahaja tetapi pastikan ia tetap berbisa dan menusuk ke tulang hitam.

Anwar akan lupus jika tidak ada berita sensasi, akan dilupakan jika tidak ada demonstrasi jalanan, akan lembek jika tak ada perlawanan dan dilihat gagah lalu dihebah kalau beri ceramah di serata dunia seolah olah dia penting, teramat hebat, diperlukan dan dunia akan kelamkabut tanpanya.

Jika dia nak selamatkan diri, sekarang bukan lagi lari ke cerok tok kun sebaliknya ke kedutaan Turki - Anwar memang suka glamour macam paklah - sama spisis.

Dan Anwar, jika dia tidak aktif dengan kegiatan politik, secara diam diam dia mula ulangi kesukaan lamanya !!!! Azizah mungkin dah masak dan cukup faham.

dee aDjuSteR said...

bla bla bla...
its soo windy up here...

Anonymous said...

Begining of Unity?

A GOOD MAN DOES NOTHING.

y.o said...

Alhamdulillah, akhirnya sedar juga panggil orang BABI tu tak elok.
Rasanya tak boleh nak salahkan juga sebab 'minangkabau' memang bodoh, macam kerbau. Yang 'monang' 'korbau' tapi dia yang heboh. Tak ke 'bangang' macam babi juga!!!
Essei pun sumpah inilah last panggil orang 'korbau' ke 'babi' ke, tak mau lagi dah. Tak elok!

siti aurora said...

y.o. apasal pulak orang minangkabau yang takde kena mengena engkau kasik gelaran bodoh?
memang ekau tu yang bodoh dan layak dapat initial y.o.u.b.o.d.o.h

Anonymous said...

Anwar mmg ada akronim yg telah sedia ada diguna pakai, DSAI.. Klu adalah satu yang amat susah untuk eja Anwar Ibrahim, gunalah DSAI.. Jgn buat alasn yg tak masuk akal untuk justify panggilan YB BABI..

Marking Bagpie said...

Macam ni ....

Seorang bangsawan telah diheret ke mahkamah kerana memanggil seorang biduanita "Babi". Di dalam mahkamah bangsawan tersebut bertanya kepada hakim, jika memanggil seorang biduanita itu dengan gelaran babi itu adalah salah, maka adakah salah juga jika seekor babi itu diberi gelaran atau dipanggil biduanita?

"Itu tidak mengapa," kata hakim.

Dengan nada yang spontan dan tidak putus, bangsawan tadi terus membongkokkan badan ke arah biduanita tersebut dan berkata, "Selamat Tengah hari, Puan Biduanita!"

Hehehe.

Dalam semangat yang sama, maka marilah kita semua sama-sama bangun dan memberi penghormatan kepada entiti-entiti berikut:-

1. Yang Amat Berbahagia Datuk Seri Anwar bin Ibrahiiiiim. (Kah kah kah)

2. Yang mengagumkan En LIM KIT SIAAANNGG!! (Hehehe)

3. Yang bijaksana En KARpal SINNNGGHHH!! (nak sakit perut nii..)

4. Yang Amat cerdik En Gobind Siiinnggghhh... (cukup, cukup. tak tahan ni)

5. Yang Amat berpengetahun en Lim Guan Enggg... ( adoi berenti, tolong berenti)

6. Yang Amat Tekun En. Ronnie Lieuuuuww!!! (tolong laaa.... jangan lawak lagi)

Marking Bagpie

p.s. Pasquale, you dengan Rusdi sapa lebih hensem?

Anonymous said...

Pasquale,

I am happy to see you coming to your senses....As It doesn't help the BN's Cause...





Joe Black

Anonymous said...

Si Anwar Ibrahim nih masih ada gelaran Datuk Seri ke???

Seingat saya dia dah masuk jel 6 tahun???

Musykil saya... Tapi nama pun Si Anwar Ibrahim, apa nak diherankan...

Khairul

Excel Mgt said...

Salam kunjung..