Tuesday, July 31, 2012

Aku bohsan dengan bangsa Melayu aku, bangsa yang paling bangsat sahingga rumah sendiri tergadai dan terjual!

Kalau mangkok hayun ni Melayu memang lah mamat ni bangsat nombor satu!




Dulu kawan, Lee Kuan Yew pakai songkok suroh orang Melayu undi PAP semua Melayu kat Singapura bangga orang Cina pakai songkok dan mereka undi PAP, memang bukti orang Melayu kat Singapura dulu bangsat, sekarang Teresa Cock pakai kebaya ketat perempuan PAS sayang pada Cina yang komplen Bang kuat sangat dan jalan raya mesti tulis Cina, memang lah bukti Melayu di Malaysia pun Bangsat papa kedana dari segi integrity, moral dan Lain Lain! I must say Teresa Cock looks sexy with kebaya ketat like my Malay girls of yore! Sekarang perempuan Melayu dengan dia tu macam, entah lah susah nak cakap! Apa sudah jadi dengan bangsa aku bukan saja bangsat tetapi makin hari makin tak menarik!!


Kesimpulan nya bangsa Melayu ada lah bangsa yang paling bangsat dan lemah dalam dunia.. Sepanjang sejarah Melayu, nama pun salah layu, senang di tipu, senang di gula gula kan dan senang di momok momokan. Mereka ada lah bangsa yang paling tidak saintifik. Mereka percaya kepada hantu dan kepada benda benda yang tahyul.
Sebagai contoh penjajah British berjaya membuat perjanjian sahingga ada nya bulan dan bintang supaya Penang boleh di jajah. Maka hingga sekarang Penang tidak akan dapat di kuasai oleh Melayu.
Mereka ada lah bangsa yang suka berKUGIRAN, saperti di Singapura di mana mereka gian dengan KUmpulan GItar RANcak hingga mereka bangun tidur dan bangun maseh tidak tidak sedar mereka di taaluki oleh China PAP.....!
Sekarang mereka, Melayu bangsat ni, senang sahaja di gula gula dan di tipu tipu oleh ketua mereka sendiri saperti Brother Anwar Bin Ibrahim atau BABI untuk singkat.
Sebagai chontoh mereka telan bulat bulat macam ular sawa bodoh dengan daiyah dan tipu belit penipian BABI.
Melayu memang senang di tipu. Hingga kan sekarang maseh ada Melayu yang bersekongkol dengan China DAP....mereka juga senang di beli...ada dua orang Melayu bodoh di beli chuma dua million ringgit saorang!
Melayu bukan sahaja bangsat, mereka senang di tipu, mereka senang di perdayakan kan, dan mereka juga senang di beli.
Kesimpulan nya jika maseh tidak mahu berubah mereka akan sengsara sampai akhir zaman! Terima kaseh!

TAMAT!

42 comments:

Anonymous said...

Memang betullah Magpie, Malays are an anomaly, until it is too late!
Keep it up my brother since truth hurt and not many people are as "mad" as you to tell is as it is!

Singaporean

Anonymous said...

Well said!Good for Malay to be cheated by Chinamen rather than by Malay with Ketuanan Mentality!

Anonymous said...

Kadang-kadang kita perlu berterus-terang walau pun menyakitkan. Hakikatnya kebanyakan orang Melayu memang mahu cepat kaya dengan cara mudah sehingga sanggup mengkhianati bangsanya sendiri. Masaalahnya mengapa masih ramai lagi yang tidak sedar akan kelemahan diri sendiri atau cuba mengubah nasib bangsa sebagaimana yang dilakukan oleh orang Cina terhadap kaum bangsanya.

Anonymous said...

Sangat sokong. Walau berpelajaran tinggi sekali pun tetap bangang.Tak pernah nak belajar dari pengalaman orang lain. Benda yang dalam tangan pun dilepaskan. Bini kat rumah ada pun nak cari pompuan sundal kat luar! Macam BABI, cari sundal. Ceh!

Anonymous said...

Yep, Melayu senang di tipu. That's what UMNo has been doing for the last 55 years. The Umno putras have amassed riches beyond belief while the poor ignorant kampung and city Malays eke out a miserable living. All thanks to the 'benevolent" UMNO.

The Malays are easily fooled repeatedly.There is a saying that goes "YOU CAN FOOL SOME PEOPLE SOME TIMES BUT YOU CANT FOOL ALL THE PEOPLE ALL THE TIME". The exception are the MALAYS. They can be FOOLED ALL THE TIME. Throw them some cash and they will vote for UMNO.The idiots do not see for every RM500 they receive, the UMNO putras whack millions if not billions.
What do you expect from a race that is intellectually deficient.They allow themselves to be fooled over and over again . Fools indeed...

Anonymous said...

Memang melayu bodoh..tu pasal banyak jadi mat rempit, dadah,bung anak, rogol anak sendiri. Tu pasal ramai yang tak perasan kena tipu puak cina. Harap yang alim2..sama jugak. Lurus bendul. Tak nampak logik saintifik.
Bangsa jadi kuli cina pun masih tak sedar diri. Asyik bergaduh sesama melayu. Cina sengeh kat belakang pun tak perasan..seronok tengok melayu bergaduh sesama sendiri. Suruh bersatu mcm2 alasan...

Anonymous said...

Sendiri terasa kut?

Orang Melayu lain tak rasa macam tu pun.

Padan muka sendiri kerana bodoh selama 54 tahun terikut-ikut retorik politik.

Masih tertidur ke?

Pasquale said...

Walau pun saya sedar banyak yang membuat komen berbangsa Cina saya lepaskan komen mereka untuk Melayu tulin membuat keputusan yang bernas dan kita perhatikan banyak mana Melayu bangsat saya yang senang di pengaruhi oleh komen komen yang menghina Umno dan Melayu tulin!

Anonymous said...

'Fools indeed'. Dont be too sure. The only people who can be fooled all the time are people like you.

Anonymous said...

Saya setuju komen2 di atas. Sekiranya dari pada org cina...ianya tidak bermakna bangsa cina lebih baik. Bagi pengomen cina diatas...lu orang lagi 10 kali bangsat...bangsa yang lebih dikenali pemberi rasuah, ah long, pelacuran, gores menang, volcano massage dan beribu perkara bangsat. So lu org diam diam sudah. Kasi kami melayu basuh melayu.

Janji Rock said...

Nasib baik aku jawa.

Anonymous said...

Ibu bapa melayu gagal dlm mendidik anak- Guru guru melayu gagal dalam mendidik murid. Pemimpin melayu gagal dalam memimpin masyarakat- Ulamak dark PAS gagal berdakwah membetulkan ummah. Kesimpulannya...semua melayu memang gagal Dan take berguna- Sedarla semua--

Anonymous said...

memang betul - lagi kaya sikit lagi bangsat - cibai lebam dlm kebaya lepeh nak mampus, sepet cam babi nanti idaman nak bwat bini pon ada. Low sex drive!!

Anonymous said...

Bangsa melayu bukanlah bangsa yg gagal 100%. Kalau ada yg gagal & hampeh jgnlah salahkan jenis 'Bangsa'. Tapi salahkan 'Diri Sendiri' yg tdk mengunakan akal fikiran dgn cara yg betul & 'malas' utk berusaha.

bru said...

Melayu is not merely a race bro, it its a concept. A great concept. I say this in reference to the "concept" championed by John Lennon in his epic number "God". Go google the song's lyrics if you have forgotten your hippie ways, now that you are a Minangkabau bestselling author.

As for Malays in DAP, well ... It is a statement they are.making - that they'd rather trust Guan Eng when they opt out of UMno than Anwar so i am not sure why Anwar is so excited about that.

Pasquale said...

Rock,y I stand corrected with my feeling about my race, once upon a time I was very proud of it but lately I am angry and disappointed with their inability to reason....they have run amuck and following their sick leader like lemmings, I am talking about BABI!
This feeling of mine has nothing to do with being a Minang or as facetitiously you stated my being a best selling Minang author, a very low blow from another Melayu who still could not udnersytand what I am trying to convey! I do not have to listen to Lennon's "God" I am sure he was not referfring to the Malays! Pantek kau jang!!! Do not try to be too diplomatic! You do know what I am trying to convery! Are you running for mayor or something?!

Pasquale said...

Rock,y I stand corrected with my feeling about my race, once upon a time I was very proud of it but lately I am angry and disappointed with their inability to reason....they have run amuck and following their sick leader like lemmings, I am talking about BABI!
This feeling of mine has nothing to do with being a Minang or as facetitiously you stated my being a best selling Minang author, a very low blow from another Melayu who still could not udnersytand what I am trying to convey! I do not have to listen to Lennon's "God" I am sure he was not referfring to the Malays! Pantek kau jang!!! Do not try to be too diplomatic! You do know what I am trying to convery! Are you running for mayor or something?!

Anonymous said...

I heard Anwar is not Malay by blood - he's actually indian and chinese.

But accepted as Malay by Malays. Herein lies the greatness of Malays, very low on the racism scale.

They are gracious, considerate, kind, helpful, trusting, courteous, happy and contented. These very same noble qualities are their weaknesses too.

Anwar does not represent the typical Malay - he too political and I'm sure backed by non-Malays who are anti-Malaysia, domestic as well as foreign.

So he is just a political animal borrowing a Malay image. He owes too much therefore he is not an independent person, he's simply a paid servant submissive to his political masters.

As for the UMNO rejects who joined DAP, they think they are superior Malays who are out to prove their supreme Malay qualities can influence the chinese DAP. So they belittle the party that ignore them. Point is they joined DAP as "towering" Malays.

BM don't despair, anwar is not Malay. He has sold all rights to the devil.

Anonymous said...

"they have run amuck and following their sick leader like lemmings,"
Hoi mangkuk, hang pun sama jugak..cakap tak serupa bikin.

Mael Hashim said...

India, sudah lama mengalami krisis bekalan letrik yg sangat teruk di dunia, tapi orang India tak sampai mengutuk bangsa sendiri. Begitu juga bangsa Indonesia semua orang tahu mereka pun kira tahap lebih teruk dari malaysia tapi mereka tetap bangga dengan jatidiri mereka dan tidak mwngutuk bangsa sendiri.

Anonymous said...

Mael,

Simple logic bro - its just the structure of their society- see, as a homogenous society, they really can't compare their *race* or better the shortcomings of their race against with. We still judge one another on this basis since we are multiracial. Some even think they are *superior* to another :)

Pasquale said...

Mael, you are too simplistic, In both India and Indonesia I have to agree with another commenter that these people are homogenous, in languages, cultures and have strong resolve as a race,they are very nationalistic in their relations with their mother countries, but back to us the Melayus are not even able to speak good Bahasa Melayu, and they cant even speak good English, they are a bunch of half-speak race and they ended up aping and mimicking whats on the American and British television programmes, and they began to believe they have achieve that sense of self actualisation (pardon the socialcliche)and they actually believe they are at the same par as the Chinese from the DAP who loathe the Melayus just waiting the time when the crack within the ruling party to totally break and these Melayus have no sense of nationalistic fervour to realise and they have to continiue to hang on tight to what they have like the Indians and the Indinesians...their dignity!Then everythinbg elses will follow naturally as a race! Melayus want to be Arabs and many have also been known to eat Bah Kut Teh..in other words they are as a race....bankrupedt! I wish they wake up and take stock and reject any political pretender like BABI who have sold his soul to the chauvinist Chinese and Indians! Sorry mate but truth hurts!

Anonymous said...

Melayu harus sedar dan bangun!
Jie!

Anonymous said...

Ada ke bangsa Melayu? Yang aku tau sekarang ni semua sebuk nak jadi Pak/Mek Arab, berjela-jela kain membalut. Melayu dah di hapuskan dik Pak Arab punya budaya bro - agama pon kena pinjam dari depa. Tuhan pon Arab!!

Anonymous said...

KARMA bro - for treating their women like collection of cows and breeding like mad without a sense of responsibility! Too busy thinking with the other head!! The only kind of books they read are the how tos to scr&w longer,get many wives etc.., and if any problem just ask the even horny Ostads everything, so how to be smart???

Anonymous said...

Halo Mael Hashim, ngkau ni masih sekolah rendah lagi ke? Jadi, kalau orang India & Indonesia tak mengutuk bangsa sendiri, kita pun kena buat mcm diorang ke? Apa punya contoh bodoh ngkau pakai ni hah? Lemah betul!

- Oolat.

stone said...

di indonesia yag senang n kaya cina laa.. yg lain susah!

Anonymous said...

Apa yang kuatnya masuk DAP?Bukan ada sorang yang towering malay baru blah?Tu belum jadi parti pemerintah lagi tu.
Melayu masuk DAP buat apa?Kalu bagus sangat DAP tu, kenapa Anwar buat parti PKR?Kenapa tak masuk DAP?

mohamad adel said...

helo mael hashim...
Jangan tipu diri sendiri.
Kalau tak betul, takkan tak boleh hentam. Hang ni memang pengecut.

Anonymous said...

Itu sebab rakyat India Dan Indonesia selama lamanya jadi bangs a Yang mundur. Sebab semua tak sedar2...take sale yg perasan masyarakatnya dah Rosa, mundur, take bertamadun. Kenapa pulak mere a Yang kit a bandingkan. Bandingkan kitadengan masyarakt maju la Wei..

Orang Pas sibuk nak tiru negara Arab. Nak jadi negara Islam sesangat. Tap I ten OK negara Arab sekarang...satu pun take layak dijadikan contoh...bergaduh take berhenti. Kenapa nak ikut kebodohan mereka

Anonymous said...

Anwar is Indian and Chinese??

Haha u must mean our ex PM Pundek Kutty who is actually Indian is it ????

Naz said...

I understand you frustration. I had the same mutual feelings. Tapi, jgn la berhenti berjuang sedarkan org kita ... Teruskan pejuangan saudara... ramai lg dibelakang saudara menyokong anda...

Anonymous said...

Aku menyampah sangat bila dengar orang Melayu sebut 'ana' (saya) dan 'anta' (awak/kamu/engkau). Nak sangat jadi orang Arab yg bermasalah bertimbun tu. Geli betul! Rasa nak pelempang je!

- Oolat

Anonymous said...

Saya sokong BarkingMagpie & Oolat.

RD

Anonymous said...

Satu lagi: Kpd pakcik-pakcik & abang-abang berserban yg rasa mereka tu sentiasa di bawah lindungan tuhan, pakai la topi keledar bila naik motor, walaupun dlm perjalanan nak ke/dari masjid/surau/kenduri/kedai kopi.

Serban besar mcm stadium pun takkan boleh selamatkan kepala yang penuh berisi belacan tu, kalau berlaku kemalangan! BodohBingaiBangang betol! Kalau orang Sikh tu lain la!

- Oolat

kerala mari said...

barking magpie ni mmg btul melayu tulen sbb lps lebih 50 thn umno brpresidenkan siam, turki dan india br bm sedar yg melayu ni lemah kah kah kah.

Anonymous said...

21 BM,
Terima kasih atas artikel yg hebat berkenaan bangsa kita MeLAYU..
Pada pandangan aku, yg paling bangsat dlm kalangan kita adalah raja-raja/sultan-sultan kita, mereka dengan sewenang2nya menggadai tanah tumpah darah nenek moyang kita serta menjemput cina-cina yg tak tentu pendirian ini semua ke tanah2 mereka utk diusahakan (lombong), dan sebagai rakyat marheinnya nenek moyang kita (yg memang terlalu feudal sejak zaman berzaman) hanya mengikut seperti lembu dicucuk hidung (ini disebabkan tahap pendidikan yg ada masa itu ala kadar je bro, semua raja/raja tak guna nih kontrol)..
Aku ingin mengucap jutaan terima kasih kpd Tun Dr. Mahathir telah menyedarkan raja/raja kita bahawa zaman feudal dah berlalu dan mereka juga boleh dihukum seperti rakyat biasa.

Anonymous said...

Perasan kah Bangsa Melayu - Kalau berucap kena minta izin dulu dengan tuhan berbangsa Arab. Kalau berdoa kena juga dengan izin tuhan bangsa Arab. Rasoinal kah ini - masuk akal ini. Kalau tidak berpakaian Arab tidak islamik - betul kah ni? Saya pun bengunglah. thank u.

Mimi Charming said...

You sir, are the most realistic person, and just made very intelligent comments about how the malay society works. Those matters really make me depressed when to think of it. I am completely surrounded by these typical malays whenever i go as i am in a local govt funded university, except with my family, but they occasinally acting like ones, luckily slightly far not dumb as those, the stupid, unconstructive, parasites opposition parties. Very dissapointing to see such close-minded malays, getting a higher education and becoming professionals in their careers. People like this should not have been given the opportunities at the first place.

Walawei said...

Kepada cina2 dkt atas aku ni. korang takyah kutuk2 sangatlah. Korg pikir, bangsa korg tu hebat sgt lah ? Habistu apsal semak dkt malaysia ni ?
Apsal semak dkt asia tenggara ni ?
Tuhan lu org patung ke ? Tuhan yg mudah dipecahkan ? Apa tujuan lu org bagi makanan dkt patung tu ? Patung boleh makan eh ?
Pergi balik lah negara korg yg
'konon' maju sgt tu and cukup2 lah babi lu org semak dkt malaysia. Buat negara org kotor jelahh.

Zaim WM said...

Sayang, sejuta kali sayang.

Melayu dilabel Bangsa Paling Bodoh atas muka bumi ini kerana apa?

Kerana salah kita sendiri yang berani bergaduh sesama Muslim, bacul dan penakut depan Bukan Muslim. Kita berpecah-belah, kutuk-hamun, dan saling bergaduh antara satu sama lain.

Musuh ambil peluang atas rompong dan lubang yang kita ciptakan ini, seterusnya menyebabkan orang kita ditindas dan dihina berterus-terusan.

Jangan sebab kebangangan kita, keturunan kita merana.

Saya teringat pepatah Cina lama yang berbunyi begini...

"Akan Tiba Satu Detik yang Cucu-Cicit Pasti Meludah ke Kubur-Kubur Nenek Moyang Mereka..."

Maksudnya tindakan kita pada masa kini memang menjadi sejarah dan bahan perhatian keturunan kita pada akan datang.

Jika kita "buat taik" kepada mereka yakni menyebabkan mereka mendapat sengsara, alamatnya sampai ke Hari Kiamat kita disumpah-seranah oleh keturunan kita.

Anonymous said...

Ape lu merepek ni..jgn babitkan ketuhanan kalau lu x tahu pasal agama n ketuhanan..gua sengat lu cukup2 baru lu tahu..istigfar bro..360